Christus Koning

Nijmegen

Christus_Koningnijmegen

1993 (gesloopt op toren na)

J. Zwanikken

Zeer grote en beeldbepalende kerk met hoge toren in de wijk Hengstdal. Brede volkskerk en modern voor de tijd: betonconstructie, uitwendig bekleed met baksteen. Invloed zakelijkheid/expressionisme. Torenspits na stormschade 1990 verwijderd. Kerk gesloopt in 1993. De toren bleef behouden in het nieuwbouwcomplex ter plaatse. In 2005 kon dankzij giften de spits worden herbouwd.

M. Haerkens:
    Gedoopt,de communie het vormsel kinder- en jeugdkoor, alles hier meegemaakt. Ook verstoppertje in de sacristie en pastoor Verbakel wakker zingen op z’n verjaardag.

Robin Meinen:
    Jammer voor de kerk dat die gesloopt is, maar gelukkig staat de toren er nog, die een beeldbepalende sfeer geeft in het straat.