Sint-Antonius van Padua (Fellenoordkerk)

Eindhoven

AntoniusPadua_Fellenoord_Eindhoven

1909

Jos Margry

Gebouwd in de arbeiderswijk Fellenoord. De bouw werd gefinancierd dankzij een gift van de vermogende Rotterdamse handelaar Jan Grewen, op voorwaarde dat deze aan zijn geliefde heilige Antonius van Padua zou worden gewijd. Dankzij de inbreng van Grewen verrezen nog ruim tien andere Antoniuskerken in het bisdom Den Bosch.

De kerk was een kruisbasiliek met een fronttoren in min of meer neoromaanse trant. In 1973 is de kerk gesloopt nadat eerder vrijwel de gehele omliggende bebouwing al was verdwenen