Sint-Ignatiuskerk

Rotterdam

Ignatiuskerk_rotterdam

Nicolaas Molenaar sr.

De Sint-Ignatiuskerk was een driebeukige kruiskerk in neogotische stijl. De toren stond aan de linkervoorzijde van de kerk en bestond uit drie vierkante geledingen, met daarbovenop een opengewerkte achtkantige lantaarn met naaldspits.

De Ignatiuskerk overleefde het bombardement op Rotterdam in 1940. Bij de stichting van het bisdom Rotterdam in 1956 werd de Ignatiuskerk tot kathedraal verheven en heette voortaan de Sint-Laurentius en Ignatiuskathedraal. In 1967 is deze kerk gesloten en in 1968 gesloopt. Sinds 1967 is de St. Elisabethkerk de kathedraal van het Bisdom Rotterdam.